17 października 2017 marketing

Co musisz wiedzieć o reklamie wideo w YouTube?

Aż 1,5 miliarda widzów w przeciągu miesiąca – zastanawiasz się która stacja telewizyjna jest w stanie zgromadzić tyle osób przed telewizorami? Takiej widowni nie uświadczysz przed telewizorem – są to statystyki najpopularniejszego serwisu wideo, jakim jest YouTube (dotyczy tylko zalogowanych użytkowników).

 

Internetowe centrum wideo

Kto z nas nie wchodzi na YouTube – czy to w celu obejrzenia poradników, śmiesznych kompilacji, przepisów, zapowiedzi filmowych czy w końcu w celu posłuchania muzyki i obejrzenia teledysków? Filmy wideo udostępnianie przez użytkowników w serwisie YouTube dotyczą praktycznie każdej dziedziny życia. Na skutek wzrostu popularności treści video, dla przedsiębiorstwa naturalną koleją rzeczy wydaje się realizacja i publikowanie własnych filmów, przedstawiających określoną treść (content) swoim potencjalnym klientom. Dzisiaj skupimy się na innej opcji, którą daje nam serwis YouTube – reklam wideo.

Co, jeżeli w szybki sposób chcesz dotrzeć do ściśle określonej grupy osób z reklamą Twojego produktu/usługi bądź samego przedsiębiorstwa? Nie masz czasu, żeby czekać aż dana treść wypromuje się w naturalny sposób (co oczywiście jest bardzo dobre)? Właśnie w tym przypadku z pomocą przychodzą reklamy w serwisie YouTube.

Reklama w YouTube – jak wygląda w praktyce?

Reklamy w serwisie YouTube posiadają kilka podstawowych formatów, różniących się od siebie m.in. długością trwania oraz zasadami dotyczącymi wyświetlania, w tym rozliczeń. Wśród formatów reklamowych, które możesz wykorzystywać w prowadzonych kampaniach wideo znajdują się:

  • reklamy typu TrueView In-Stream – jest to rodzaj reklamy wyświetlany przed, w trakcie lub po zakończeniu oglądanego filmu w serwisie. Istnieje możliwość pominięcia wyświetlanej reklamy po 5 sekundach jej trwania. Opłata pobierana jest w przypadku wyświetlenia 30 sekund reklamy,  po obejrzeniu całości (jeżeli jest krótsza niż wspomniane 30 sek.) lub w przypadku podjęcia jakiejkolwiek interakcji.W tego typu reklamie kluczowe jest pierwsze 5 sekund, które decyduje o tym, czy użytkownik będzie chciał obejrzeć ją dalej (co nie zawsze musi być opłacalne – w końcu po dłuższym czasie ponosimy już koszty związane z promowaniem).
  • reklamy wideo TrueView Discovery – reklama konkretnego filmu, wyświetlana w postaci tekstu oraz miniatury pochodzącej z reklamowanego wideo. Po kliknięciu w miniaturkę, zostajemy przeniesieni na stronę filmu lub kanały, gdzie możemy go obejrzeć. Reklamodawca płaci tylko i wyłącznie w momencie, w którym użytkownik klika w miniaturę.
  • reklamy w przerywniku – wyświetlane podobnie jak w pierwszym przypadku przed, w trakcie lub po obejrzeniu filmu. Odróżnia ją natomiast czas trwania – jest to krótka reklama 6 sekundowa,  której pominięcie przez użytkownika jest niemożliwe. Reklamodawca płaci za każde 1000 wyświetleń reklamy (model CPM).Przekaz w przypadku wyboru takiego formatu powinien być przede wszystkim krótki, zawierający prosty i wyraźny komunikat.

Warto wspomnieć, że wszystkie wykorzystywane materiały wideo, które chcemy wykorzystać w kampaniach w serwisie YouTube, muszą również być w nim opublikowane. Proces tworzenia kampanii reklamowych odbywa się nie w serwisie YouTube, lecz za pomocą narzędzia Google AdWords.

Zachęcamy również do sięgnięcia po nasz ostatni wpis, który dotyczył HR marketingu w Internecie.

, , , , , ,

Comment (1)

Comments are closed.