11 stycznia 2018 marketing

Jakie są wymiary grafik na Facebooku w 2018? Podpowiadamy.

[Aktualizacja – sierpień 2018]

Jednym z najczęściej zadawanych pytań dotyczących fanpage’a oraz reklam na Facebooku jest to dotyczące wymiarów poszczególnych grafik. W związku z tym, że często spotykamy się z tym pytaniem na wielu grupach i w wiadomościach, postanowiliśmy przygotować krótki poradnik, który pokazuje jakich wymiarów powinieneś używać dla poszczególnego umiejscowienia grafik.

Format i ilość tekstu

Z doświadczenia możemy Ci poradzić, że w większości przypadków najlepszym jakościowo formatem, z którego powinieneś/aś korzystać jest .png. Jeżeli chodzi o tekst, to nie należy przekraczać 20% objętości, ponieważ może to skutkować znacznym obniżeniem zasięgów.

Wymiary grafiki na fanpage

 

  • Zdjęcia w tle – 851×315 pikseli (jest to minimalny rozmiar sugerowany przez Facebook’a – zalecamy stosowanie do 2 razy większych wymiarów, dla uzyskania lepszej jakości)

Jest to swojego rodzaju reprezentatywna grafika całego fanpage’a, wyświetlana centralnie na samej górze. Należy pamiętać, że w przypadku urządzeń mobilnych zdjęcie w tle zostaje wykadrowane do rozmiarów 640×360 pikseli. Warto umieścić wszystkie najważniejsze informacje tak, aby w przypadku używania urządzeń mobilnych były w dalszym ciągu dobrze widoczne dla osób odwiedzających nasz fanpage. W czasie dodawania zdjęcia w tle istnieje możliwość przycinania grafiki. Warto pamiętać o ograniczeniu co do rozmiaru takiego pliku, które wynosi 100kB.

Wskazówka: Przy projektowaniu tzw. cover photo weź pod uwagę zdjęcie profilowe, gdyż układ obydwu grafik umożliwia ich kreatywne skomponowanie.

 

  • Zdjęcia profilowe – minimum 180×180 pikseli (rekomendacje Facebooka)

Jak widać po podanych wymiarach, główne zdjęcie naszej strony na Facebooku ma postać kwadratu. Z doświadczenia wiemy, że w tym przypadku warto, żeby nasza grafika posiadała nieco większe wymiary tzn. ok. 350×350 pikseli. Dzięki temu po wyświetleniu zdjęcia w podglądzie, będzie ono dużo estetyczniej wyglądać. Poza tym, grafika na zdjęciu w tle będzie w takim przypadku bardziej wyraźna.

 

  • Zdjęcia wydarzenia – 1920×1080 pikseli

Jeden z największych rozmiarów sugerowanych przez Facebooka.

 

  • Zdjęcia lub grafika w postach (poziome) – 1200×900 pikseli

Format najczęściej stosowany w przypadku tworzenia postów. Warto jednak zaznaczyć, że wymiarem idealnym (bez możliwości przesuwania grafiki) jest wymiar 1200×625 pikseli.

 

  • Zdjęcie lub grafika w postach (pionowe) – 640×960 pikseli (format 2:3)

Przeznaczone przede wszystkim dla użytkowników smartfonów. Według badań przytoczonych przez Huffington Post, użytkownicy smartfonów trzymają swoje urządzenie w pozycji pionowej aż przez 94 procent czasu. Wyniki mówią same za siebie – w przypadku postów kierowanych na urządzenia mobilne, pionowy układ jest zdecydowanie czymś, co powinieneś zastosować!

 

  • Zdjęcie stanowiące tło grupy – 820×462 pikseli

Prosta rada: zastosuj dwa razy większy rozmiar, a obraz będzie żyletą zarówno w wersji desktop i mobile.

 

 

Wymiary grafiki w reklamach Facebook Ads

 

  • Reklama linka (w tym przekierowania do strony internetowej, Facebook Lead Ads i inne) – 1200×628 pikseli

Jest to wymiar sugerowany nie tylko przez Facebook’a, ale również przez nas 😉

 

  • Reklama z celem „Polubienie strony” – 1200×444 pikseli

Warto wspomnieć, że w przypadku reklamy skierowanej na polubienia strony możemy załadować większą grafikę, a następnie przyciąć ją do odpowiednich rozmiarów.

 

  • Reklama karuzelowa – 600×600 pikseli (rozmiar sugerowany przez Facebook’a)

Format, w którym reklama składa się z kilku kwadratów. Wykorzystywana często w przypadku, w którym chcemy zademonstrować więcej niż jeden element. Mimo wymiarów sugerowanych przez Facebooka, jeżeli chcesz żeby Twoja grafika prezentowała się dobrze na każdym urządzeniu oraz była zawsze czytelna, sugerujemy stosowanie wymiarów 1080×1080 pikseli.

 

  • Kanwa

W tym przypadku w dalszym ciągu brakuje jednoznacznych wskazówek co do wymiarów. Grafiki pojawiające się w kanwie powinny być kwadratowe, lub posiadać format 9:16. Warto dodać, że ten typ reklam wyświetlany jest tylko i wyłącznie na urządzeniach mobilnych.

Pamiętaj, żeby przed wstawieniem grafiki zawsze skontrolować jej: rozmiar, format, wymiary oraz zawartość tekstu – pozwoli to na osiągnięcie lepszych rezultatów wizualnych oraz może mieć znaczący wpływ na skuteczność Twojej kampanii.

Zachęcamy do sięgnięcia po nasz poprzedni artykuł, dotyczący reklam na YouTube.

, , , , , , , , ,