28 sierpnia 2023 OMG

Reklama salonu kosmetycznego – 5 działań w Internecie

Salon kosmetyczny jest miejscem, w którym klienci chcą, aby piękno spotykało się z profesjonalną obsługą. Niebanalną rolę w prezentowaniu atutów swojego salonu odgrywa wizerunek firmy w sieci. W dzisiejszym cyfrowym świecie promowanie takiego biznesu wymaga coraz więcej umiejętności i nakładu pracy, szczególnie w działaniach w Internecie. Oto kilka sprawdzonych sposobów, aby Twoja działalność dobrze prezentowała się w sieci i wyróżniała się na tle Twojej konkurencji.

1. Zrozum swoją grupę docelową oraz konkurencję

Zanim rozpoczniesz działania marketingowe, zdefiniuj swoją grupę docelową. Czy kierujesz swoje usługi do młodszych czy dojrzałych kobiet? Uwzględniając ceny Twoich zabiegów, kierujesz usługi do zamożniejszej grupy społeczeństwa? Zrozumienie potrzeb i preferencji Twojego klienta pomoże w dostosowaniu komunikacji.

Weź również pod uwagę działania konkurencji – przeanalizuj strony internetowe, profile Social Media oraz kampanie na Facebook Ads i Google Ads pozostałych salonów kosmetycznych. Na tej podstawie możesz wyciągnąć wnioski, czy dane działania są skuteczniejsze od innych i czy to na nie warto postawić na początku.

 

2. Strona internetowa salonu kosmetycznego

W przypadku salonów kosmetycznych, podstawową wizytówką firmy wydają się jej profile społecznościowe. Weź jednak pod uwagę, że nie przedstawisz tam w łatwy sposób spisu wszystkich swoich usług, cennika, czy dłuższych tekstów związanych ze swoją działalnością.

W związku z tym warto pomyśleć, o prostej i standardowej, ale estetycznej stronie internetowej opartej np. na systemie WordPress <external, themeforest afiliacyjny>. Pamiętaj, że wielu klientów przegląda oferty salonów na swoich smartfonach. Upewnij się, że Twoja strona dobrze wygląda na telefonach a czas jej ładowania nie trwa zbyt długo.

 

3. Buduj zaangażowanie w mediach społecznościowych

Nie warto zakładać kont w każdej platformie społecznościowej –  w końcu zaniedbane konto przynosi więcej szkód, niż jego brak. W związku z tym, proponujemy na samym początku postawić na dwa kanały komunikacji:

  • Instagram: Jest to idealne miejsce dla salonu kosmetycznego. Publikuj wysokiej jakości zdjęcia przed i po zabiegu, filmiki demonstracyjne, a także udostępniaj opinie klientów czy krótkie porady pielęgnacyjne.
  • Facebook: Twórz posty edukacyjne o pielęgnacji, promuj specjalne oferty i organizuj konkursy. Wykorzystuj lokalne grupy, w których drzemie olbrzymi potencjał na wypromowanie swoich usług. Mimo, że Facebook wydaje się niektórym wymierającym medium, za jego pomocą możesz dotrzeć do starszych kobiet.

PAMIĘTAJ: Zadbaj o regularne publikacje, odpowiadaj na komentarze i zachęcaj do udostępniania Twoich postów.

 

4. Płatne reklamy salonu kosmetycznego

  • Reklamy Facebook/Instagram: Dzięki temu narzędziu możesz kierować reklamy do konkretnej grupy demograficznej, w określonym wieku, zainteresowanej konkretnymi usługami – w tym przypadku beauty. Jest to świetny sposób na dotarcie do potencjalnych lokalnych klientów, jak i tych znajdujących się trochę dalej (jeżeli mamy rzadko spotykaną usługę beauty lub gdy usługi naszego salonu kosmetycznego są tańsze, niż np. w najbliższym dużym mieście). Ustawianie kampanii najlepiej poprzedzić odpowiednim przeszkoleniem lub oddać je w ręce agencji, aby nie wydawać pieniędzy „w ciemno”.
  • Google Ads: Płatne reklamy w wyszukiwarce pomogą Ci dotrzeć do osób, które aktywnie szukają salonu kosmetycznego w Twoim regionie. Od reklamy na Facebooku czy Instagramie różnią się tym, że możemy dotrzeć do osób, które wpisują hasła związane z salonem kosmetycznym lub jego usługami bezpośrednio do wyszukiwarki Google.
  • Reklamy w serwisach lokalnych: Portale z ofertami lokalnymi często oferują możliwość promocji usług w konkretnej lokalizacji, są to najczęściej lokalne gazety lub serwisy ogłoszeniowe.

 

5. Współpraca z influencerami

Rozważ współpracę z lokalnymi influencerami. Osoby o dużej bazie obserwujących, rozpoznawane lokalnie, które polecają Twój salon, mogą przyciągnąć wielu nowych klientów.

Wideo marketing

Przy tworzeniu nowych treści zadbaj o ich zróżnicowanie – nie ograniczaj się tylko do tekstów oraz grafik. Możesz nagrać krótki filmik np. z opiniami zadowolonych klientek lub z poradami pielęgnacyjnymi dla osób obserwujących media społecznościowe Twojego salonu. Pamiętaj, że musisz się czymś wyróżniać.

Kwestie prawne – czy i jak mogę reklamować swój salon kosmetyczny?

Zmiany prawne są dosyć rozległe, dlatego przed podjęciem działań najlepiej skonsultować je z zaufanym prawnikiem. Skalę zmian w dużej mierze przedstawia poniższy artykuł:

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zakaz-reklamowania-wyrobow-medycznych-przez-lekarz-farmaceuta-koniec-reklam-uslug-medycyny-estetycznej

 

Podsumowanie

Promocja salonu kosmetycznego w mediach społecznościowych oraz poprzez płatne reklamy może przynieść rezultaty w krótkim czasie. Kluczem jest jednak spójność, regularność działań oraz dostosowanie komunikatu do grupy docelowej. Z inwestycją w reklamę i odpowiednią strategią, Twój salon może przyciągnąć wielu lojalnych klientów, którzy regularnie będą korzystać z Twoich usług.

Jeżeli potrzebujesz pomocy z działaniami marketingowymi dla Twojego salonu kosmetycznego, skontaktuj się z nami! Pomożemy Ci dobrać najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu.

, ,
Contact

Wprowadź swój marketing
na poziom OMG.

+48 609 060 656

Contact